Marktaandeel YouTube met 32% gestegen

YouTube heeft een marktaandeel van 73,18% in het Amerikaanse internetvideo verkeer in maart volgens cijfers van Hitwise. Dit is een stijging van 32% ten opzichte van maart vorig jaar.

Hulu met stip op 22
De grootste nieuwe binnenkomer is Hulu. De start-up die $100 miljoen aan investeringen op de bank heeft staan van de grote Amerikaanse commerciële omroepen stijgt naar nummer 22 van de internetvideo rankings in Amerika ondanks dat ze nog maar een halve maand open zijn voor het publiek.

Stijgers en dalers
Behalve YouTube was Break.com de enige stijger (en ook nog de enige onafhankelijke speler) in de top 5. MySpaceTV en Google Video daalden in marktaandeel met respectievelijk 48% en 52%. Yahoo! Video hield de schade enigszins beperkt met ‘slechts’ een daling van 18%.

Daling in het totaal
De internetvideo markt in Amerika laat een lichte daling zien van 7% ten opzichte van vorig jaar. Het totaal aantal internetbezoeken kende een daling van 1% in Amerika. Maar het is niet alleen slecht nieuws; de tijd die per website wordt besteed is gestegen met 7%.

Massamedium
In hun analyse ziet Hitwise een trend van het delen van video’s via sociale netwerken meer naar het zoeken toe. Internetgebruikers zoeken gerichter naar online video terwijl ze vorig jaar vaker elkaar verwezen naar online video. Deze trend maakt duidelijk dat online video door steeds meer het grote publiek wordt geaccepteerd en gebruikt. Verder geeft dit aan dat het zoeken en vinden van online video in de toekomst een belangrijke rol zal innemen in het internetlandschap.

You May Also Like

More From Author